ad

Κυριακή, 15 Ιουλίου 2012

Διακοπές 2012: Το κυνήγι του φθηνού μπάνιου

Διακοπές 2012: Το κυνήγι του φθηνού μπάνιου
Όλα όσα μέχρι και πριν από λίγα χρόνια θεωρούνταν δεδομένα για τον μέσο Έλληνα, ή τη μέση ελληνική οικογένεια, όσον αφορά το ζήτημα των θερινών διακοπών τους, ανήκουν πλέον στο παρελθόν.

Ενδεικτικό της αλλαγής που έχει επιφέρει η-παρατεταμένη- κρίση είναι και η καθοδική πορεία που σημειώνει ο πάλαι ποτέ «βαρόνος» της ελληνικής οικονομίας, δηλαδή ο τουρισμός. Έρευνα που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Καταναλωτή αποτυπώνει με τον πλέον απτό και αυταπόδεικτο τρόπο τη διάσταση του ζητήματος. Σύμφωνα με την έρευνα αυτή, σχεδόν 7 στους 10 Έλληνες δεν προτίθενται να παραθερίσουν σε μέρος εκτός της περιοχής που διαμένουν-πόσο δε μάλλον να ταξιδέψουν σε κάποιο νησί.

Σε σχετική ερώτηση του Ινστιτούτου, οι συμμετέχοντες στην έρευνα απάντησαν ότι δεν έχουν κανονίσει αλλά ούτε πρόκειται να κανονίσουν την τελευταία στιγμή διακοπές.

Στο κυνήγι του… φθηνού μπάνιου

Όπως φαίνεται-ελέω κρίσης-οι διάσημες παραλίες των πιο «in» νησιών, φέτος θα παραμείνουν άδειες… Κι ενώ πριν από λίγα χρόνια οι ακτές ήταν ασφυκτικά γεμάτες, φέτος οι παραθεριστές θα αναζητήσουν φθηνές παραλίες, με δωρεάν ξαπλώστρες και χαμηλές τιμές σε καφέδες, ποτά και φαγητά. Τι κι αν τα πιο γνωστά ελληνικά ονόματα της showbiz επιλέξουν και πάλι την Μύκονο-παραδείγματος χάριν- ως τουριστικό προορισμό; Ο μέσος Έλληνας θα φροντίσει να εντοπίσει την παραλία εκείνη στην οποία θα μπορέσει να απολαύσει τον ήλιο και τη θάλασσα, χωρίς να χρειαστεί να ξοδέψει μία ολόκληρη περιουσία.

Κι ενώ παλαιότερα καθένας από τους εγχώριους τουρίστες μπορούσε να διαθέσει 1.000-1.500 ευρώ για τις καλοκαιρινές διακοπές του, πλέον το ποσό αυτό σημειώνει… ελεύθερη πτώση και ανέρχεται στα 200-300 ευρώ.

«Τσιμπημένες» οι τιμές στις πλαζ

Όσοι προτιμήσουν να παραμείνουν στην πόλη και επιλέξουν να επισκεφτούν τις οργανωμένες παραλίες θα βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη.

Στην Α΄πλαζ Βούλας η γενική είδοδος για μια τετραμελή οικογένεια τις καθημερινές κοστίζει 15 ευρώ ενώ τα Σαββατοκύριακα και τις αργίες το κόστος ανεβαίνει στα 17 ευρώ. Στην παραλία του Αστέρα Βουλιαγμένης η είσοδος είναι 15 ευρώ τις καθημερινές και 25 ευρώ τα Σαββατοκύριακα και τις αργίες. Μια φρουτοσαλάτα κοστίζει 4,5 ευρώ. Ένας καφές έχει από 3,60 μέχρι και 4 ευρώ.

Στον Άλιμο η πρόσβαση είναι ελεύθερη για τους δημότες Αλίμου που διαθέτουν κάρτα. Για τους υπόλοιπους υπάρχει είσοδος που κοστίζει 6 ευρώ τις καθημερινές και 8 τα Σαββατοκύριακα. Η ξαπλώστρα χρεώνεται 2 ευρώ, αν θέλετε να πάρετε καφέ ή αναψυκτικό θα πληρώσετε τουλάχιστον 3 ευρώ ενώ για κάποιο σάντουιτς η τιμή μπορεί να φθάσει και τα 4 ευρώ.

Εάν κατεβείτε στη Βάρκιζα στο Yabanaki θα πρέπει να δώσετε 7 ευρώ τις καθημερινές και 8 τα Σαββατοκύριακα και τις αργίες. Οι ξαπλώστρες και οι ομπρέλες είναι δωρεάν τις καθημερινές και 5 ευρώ τα Σαββατοκύριακα και τις αργίες.

Στο Πόρτο Ράφτη η είσοδος κοστίζει 6 ευρώ για τους ενήλικες και 3,5 ευρώ για τα παιδιά. Τα Σαββατοκύριακα οι τιμές της εισόδου φτάνουν στα 8 ευρώ.



Διαμονή… σε σπίτια φίλων

Από το 30% των Ελλήνων που δηλώνουν ότι δύνανται οικονομικά να παραθερίσουν σε κάποιο μέρος εκτός πόλης, οι περισσότεροι εξ αυτών θα αναζητήσουν σπίτια φίλων και συγγενών προκειμένου να αποφύγουν τα έξοδα διαμονής. Παράλληλα, οι επισκέψεις σε παραθαλάσσιες ταβέρνες και ουζερί περιορίζονται στο ελάχιστο και οι περισσότεροι από αυτούς θα προτιμήσουν το μαγείρεμα στο σπίτι…

Από Σεπτέμβριο…

Μία ακόμη μεγάλη αλλαγή που διαπιστώνεται, είναι οι ημερομηνίες που οι εργαζόμενοι ζητούν άδεια.

Στο -σχετικά κοντινό- παρελθόν αποτελούσε «παράδοση» το μεγάλο κύμα αδειούχων να παρατηρείται από τις αρχές έως τα μέσα με τέλη Αυγούστου. Αντιθέτως, φέτος οι περισσότεροι ζητούν άδεια το Σεπτέμβριο. Ο λόγος; Είναι γνωστό ότι τα ξενοδοχεία από το Σεπτέμβριο και μετέπειτα χαμηλώνουν κατά πολύ τις τιμές των δωματίων –ακόμη και κατά 40% συγκριτικά με τον μήνα Αύγουστο, ενώ τον Σεπτέμβριο οι –εν δυνάμει- τουρίστες, μπορούν να βρουν ιδιαίτερα «ελκυστικά» και οικονομικά πακέτα διακοπών.

Χαρακτηριστικό της αλλαγής αυτής είναι ότι ο αριθμός των Ελλήνων που προτιμούν να κάνουν το Σεπτέμβριο διακοπές έχει διπλασιαστεί (!).

Σύμφωνα με τις επαναλαμβανόμενες κάθε χρόνο έρευνες του ΙΝΚΑ, οι διαφορές τιμών, για το ίδιο προϊόν ή υπηρεσία, στις τουριστικές περιοχές παρουσιάζουν θεαματικές διαφορές – συχνά εξοργιστικές – σε σχέση με τον μέσο όρο, της υπόλοιπης χώρας.

Το φαινόμενο αυτό πρέπει να αντιμετωπισθεί, με συντονισμένες ενέργειες της Πολιτείας και με αλλαγή της νοοτροπίας των τοπικών εποπτικών αρχών.

Οι διακοπές στην Ελλάδα πρέπει να μην φαίνονται σαν κερδοσκοπική παγίδα, πρέπει να αποκτήσουν ξανά την μαγεία τους, την ποιότητα και την αξιόπιστη φιλικότητα.
Zougla.gr