ad

Τρίτη, 7 Φεβρουαρίου 2012

Σε 12 μήνες θα λειτουργήσουν οι νέοι σταθμοί του μετρό

Σε 12 μήνες θα λειτουργήσουν οι νέοι σταθμοί του μετρό : Μέσα στους επόμενους 12 μήνες θα λειτουργήσουν οι νέοι  σταθμοί του Μετρό της Αθήνας. Οι περιοχές που θα εξυπηρετεί είναι  Ηλιούπολη, Αργυρούπολη, Άλιμος,

Μέσα στους επόμενους 12 μήνες θα λειτουργήσουν οι νέοι σταθμοί του Μετρό της Αθήνας. Οι περιοχές που θα εξυπηρετεί είναι Ηλιούπολη, Αργυρούπολη, Άλιμος, Ελληνικό, Ανθούπολη και Χαϊδάρι. Οι σταθμοί είχαν «κολλήσει» στη σύμβαση της Αττικό Μετρό με τη Siemens για το σύστημα σηματοδότησης, ενώ σήμερα κατά τη συνεδρίαση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας για το θέμα, οι βουλευτές παρείχαν εξουσιοδότηση στον υπουργό Μεταφορών Μάκη Βορίδη να προχωρήσει.

Μετά την απεμπλοκή του το έργο δρομολογείται, με στόχο να ολοκληρωθεί νωρίτερα και από τις συμβατικές προθεσμίες (σε 12 μήνες, αντί 24, όπως προβλέπεται).

Η εκκρεμότητα υφίσταται από τον Ιούνιο του 2009. Ο κ. Βορίδης διαβεβαίωσε ότι νομικά η σύμβαση δεν έχει κανένα πρόβλημα, ενώ αν δεν υπογραφεί, οι συνέπειες (απώλεια εσόδων, απένταξη έργων, πρόσθετο κόστος, διακοπή δανειοδότησης κ.α.) για το ελληνικό δημόσιο θα είναι τεράστιες.

Μάλιστα, ο αρμοδιος υπουργός είπε πως η υλοποίηση της σύμβασης είναι μονόδρομος για τον επιπρόσθετο λόγο ότι από την μη λειτουργία των σταθμών αυτών απεμπολούνται έσοδα 65 εκατ. ετησίως για την κρατική εταιρία που διαχειρίζεται τον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο και το μετρό.

Ως προς το πολιτικό ζήτημα -την ύπαρξη του οποίου αναγνώρισε ο υπουργός Υποδομών - τόνισε ότι βρίσκεται στα χέρια του αντιπροέδρου της κυβέρνησης και υπουργού Οικονομικών Ευάγγελου Βενιζέλου, ο οποίος έχει εντατικές επαφές με τη γερμανική Siemens, στην κατεύθυνση της αποκατάστασης της βλάβης που υπέστη το Δημόσιο.

Όπως είπε ο κ. Βορίδης, το θέμα αυτό έχει ωριμάσει και εκτίμησε ότι θα καταλήξει σύντομα, ώστε να υπάρξουν καταβολές αποζημιώσεων.

Στη Βουλή θα κατατεθεί μέσα στις επόμενες ημέρες και η σύμβαση για την επέκταση του μετρό προς Πειραιά, που έχει καθυστερήσει μία πενταετία,

Αμέσως μετά θα ξεκινήσει η κατασκευή του έργου που σχεδιάζεται να ολοκληρωθεί σε πέντε χρόνια.

Η νέα γραμμή θα περιλαμβάνει έξι νέους σταθμούς (Αγία Βαρβάρα, Νίκαια,Κορυδαλλός, Μανιάτικα, Πειραιά(Λιμάνι), Δημοτικό Θέατρο.

Το έργο αναμένεται να κοστίσει 515 εκατομμύρια ευρώ

ΤΑ ΝΕΑ