ad

Τρίτη, 4 Ιανουαρίου 2011

Πως θα χάσετε τα κιλά των γιορτών


Μετά το τέλος των γιορτών ακολουθεί η … μάχη των κιλών!
Πόσες φορές δεν έχετε προσπαθήσει να εξαφανίσετε αυτά τα 2-3 περιττά κιλά που πήρατε κατά το διάστημα των γιορτών ακολουθώντας δίαιτες «εξπρές»; Και πόσες από αυτές τις φορές δεν έχετε ξαναπάρει το βάρος που χάσατε και μάλιστα με το παραπάνω; Βάλτε λοιπόν ως στόχο τη φετινή χρονιά να κάνετε μια σωστή και οργανωμένη προσπάθεια. Επιστρατεύστε τη λογική και την υπομονή σας και ξεφορτωθείτε μία για πάντα τα «γιορτινά» κιλά χωρίς στερήσεις και υπερβολές, με 2 απλά βήματα.
Βήμα 1ο: Ξεχάστε τις δίαιτες αποτοξίνωσης
Είναι πλέον γνωστό πως οι διάσημες δίαιτες των ηθοποιών του Χόλυγουντ και οι δίαιτες αποτοξίνωσης δεν είναι οι ενδεδειγμένες για την αποτελεσματική απώλεια βάρους, ενώ παράλληλα μπορεί να είναι επιζήμιες για την υγεία μας. Ακόμη όμως κι αν δε διατρέχουμε κίνδυνο εμφάνισης διατροφικών ελλείψεων και κατ’ επέκταση μία τέτοια δίαιτα δε θα έχει τόσο μεγάλη επίδραση στην υγεία μας, το ερώτημα είναι αν τελικά τέτοιου είδους δίαιτες θα μας βοηθήσουν πραγματικά να χάσουμε τα λίγα αυτά κιλά των γιορτών. Η απάντηση είναι «όχι». Γιατί, παρότι μπορεί να δούμε τον δείκτη της ζυγαριάς μας να πέφτει, στην πραγματικότητα όμως οι δίαιτες «αστραπή» οδηγούν σε ταχεία απώλεια ...υγρών και μυϊκής μάζας και όχι λίπους.

Βήμα 2ο: Βελτιώστε τις διατροφικές σας συνήθειες
Ο σωστός τρόπος για να χάσετε κιλά και κυρίως για να καταφέρετε να διατηρηθείτε στο βάρος σας χωρίς σκαμπανεβάσματα είναι μία ισορροπημένη διατροφή που περιλαμβάνει όλες τις διατροφικές ομάδες, με εξατομικευμένη προσαρμογή των ποσοτήτων και των μερίδων. Φροντίστε να ακολουθήσετε τους παρακάτω κανόνες σωστής διατροφικής συμπεριφοράς και δε θα … χάσετε παρά μόνο σε κιλά!
• Καταναλώστε ημιαποβουτυρωμένα γαλακτοκομικά και light τυρί σε καθημερινή βάση
• Βάλτε στόχο τις 5 μερίδες φρούτων και λαχανικών την ημέρα, εκ των οποίων η μία μπορεί να είναι ένας 100% φυσικός χυμός
• Επιλέξτε καθημερινά αμυλούχα τρόφιμα (ψωμί ή ζυμαρικά ή ρύζι ή πατάτες), κατά προτίμηση ολικής άλεσης
• Εντάξτε στο εβδομαδιαίο διαιτολόγιό σας τα όσπρια και τα λαδερά φαγητά, μαγειρεμένα με μέτρια ποσότητα ελαιολάδου
• Προτιμήστε λευκά κρέατα (κοτόπουλο, γαλοπούλα) και ψάρια, περιορίζοντας αντίστοιχα το κόκκινο κρέας (μοσχαρίσιο, χοιρινό), σε 1 φορά την εβδομάδα ή λιγότερο.
• Φροντίστε να προσλαμβάνετε ικανοποιητική ποσότητα υγρών σε ημερήσια βάση, τόσο μέσω του νερού όσο και μέσω όλων των μη αλκοολούχων ροφημάτων και ποτών, όπως είναι το γάλα, οι χυμοί, ο καφές, το τσάι και τα light αναψυκτικά.